0
ثبت سفارش
تعداد
عنوان
  • 23
  • 1106 مرتبه
نحوه شستن شومیز ها و لباس ها به روش صحیح برای ماندگاری بیشتر

نحوه شستن شومیز ها و لباس ها به روش صحیح برای ماندگاری بیشتر

1401/03/10

شستن شومیزها و لباس ها به روش صحیح می تواند تأثیر زیادی بر زندگی آن ها داشته باشد. به عنوان مثال، اگر از آب داغ برای شستن شومیز خود استفاده می کنید، ممکن است سطح صاف شومیز شما را خراب کند. برای حفظ رنگ، شکل و درخشندگی لباس و شومیز، استفاده از دمای مناسب آب و روش مناسب شستشو بسیار مهم است. برای آشنایی با نحوه شستن لباس ها و شومیزها با دست و نکات مفیدی که هنگام شستن لباس ها در ماشین باید به خاطر بسپارید، ادامه مطلب را بخوانید.

نکات قبل از شستن شومیز و لباس

قبل از شروع شستن لباس ها و شومیزها، باید این اقدامات لازم را انجام دهید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

دو نکته اصلی وجود دارد که باید هنگام مرتب کردن لباس های خود در نظر داشته باشید: پارچه و رنگ. لباس های رنگ روشن و تیره را هرگز نباید با هم بشویید. برخی از پارچه ها مانند جین نیاز به شستشو و فشار بیشتری دارند. این ممکن است برای پارچه های ظریف مانند ترمه فاجعه آمیز باشد. بنابراین، مهم است که شومیز های خود را بر اساس پارچه مرتب کنید. اگر می خواهید بهترین سرمایه خود را در لباس داشته باشید، همیشه دستورالعمل های مراقبت از شستشو را دنبال کنید. برخی از اقلام لباس ها و شومیز ها ممکن است فقط به خشکشویی نیاز داشته باشند در حالی که برخی ممکن است نیاز به شستشوی دستی در آب در دمای خاصی داشته باشند. برچسب مراقبت را بخوانید تا بهترین مراقبت را از شومیز خود ارائه دهید.
بسیار مهم است که بررسی کنید که آیا لباس های شما رنگی دارند یا خیر. یکی از ساده ترین راه ها برای جلوگیری از مشکل انتقال رنگ در حین شستشو، انجام تست خونریزی رنگ است. برای آزمایش، یک سواپ پنبه ای را مرطوب کرده و روی قسمت داخلی لباس خود بمالید. اگر سواپ سفید بماند، می توانید مطمئن باشید که رنگ در طول شستشو پخش نمی شود.

لباس خود را بدون درمان لکه برای شستشو قرار ندهید. به یاد داشته باشید، هر چه زودتر لکه ها را درمان کنید، راحت تر از بین خواهید رفت. شستن و خشک کردن شومیز لکه دار بدون درمان لکه باعث می شود لکه محکم تر روی پارچه لباس و شومیز شما بنشیند.

چگونه شومیزهای خود را بشوییم؟

نحوه شستن شومیز

مواد لازم برای نگهداری


الف) مواد شوینده لباسشویی
ب) نرم کننده پارچه
ج) برس لباس


روش 1: استفاده از ماشین لباسشویی


مرحله 1: بدانید چه دمایی را انتخاب کنید

•    ماشین های لباسشویی تنظیمات مختلفی برای دمای آب دارند. برخی از پارچه ها باید با آب گرم شسته شوند در حالی که برخی پارچه ها باید با آب سرد شسته شوند. شما باید دمای آب را بر اساس رنگ و پارچه لباس هایتان تعیین کنید.

•    لباس های رنگ روشن که به شدت لک شده اند باید با آب داغ شسته شوند. گرما لکه ها را از روی پارچه پاک می کند.

•    لباس های تیره و لباس های نخی را باید در آب سرد بشویید.

مرحله 2: بدانید که چه اندازه بار را انتخاب کنید.

سعی نکنید درام دستگاه خود را به یکباره با تمام لباس های خود پر کنید. همیشه می توانید چرخه شستشوی دیگری را اجرا کنید. فشرده کردن دستگاه شما بر عملکرد آن تأثیر می گذارد.

مرحله 3: بدانید چه چرخه ای را انتخاب کنید

همانطور که در مورد دمای آب وجود دارد، پارچه های مختلف به انواع مختلفی از چرخه شستشو نیاز دارند.

چرخه شستشوی معمولی را برای لباس های معمولی و سفید خود انتخاب کنید.

یک چرخه شستشوی ملایم را برای شومیز های داخلی ظریف خود و لباس های ساخته شده از پارچه های ظریف مانند توری، پشمی و غیره انتخاب کنید. همچنین همیشه قبل از قرار دادن آنها برای شستشو، زیپ ها را ببندید و دکمه ها را باز کنید. در غیر این صورت، لباس ممکن است در هنگام شستشو کشیده شود.

مرحله 4: بدانید از چه مایع لباسشویی استفاده کنید

بسته به پارچه لباس و حجم مخلوط خود، باید یک مایع شستشوی مناسب اضافه کنید. 3 نوع اصلی مایعات شستشو وجود دارد: مواد شوینده، مواد سفید کننده و نرم کننده پارچه.

می توانید از سفید کننده برای لباس ها و شومیز های سفید استفاده کنید. این یک سفید کننده پارچه است که به روشن شدن لباس های سفید شما کمک می کند و درخشندگی آنها را باز می گرداند. استفاده از سفید کننده فقط روی لباس های سفید توصیه می شود. روی لباس های رنگی استفاده نکنید. برای درک صحیح دستورالعمل استفاده، بسته را بررسی کنید.

برای شستن شومیز های رنگی، انواع نرم کننده ها را توصیه می کنیم که مخصوص ماشین های لباسشویی است. هیچ باقیمانده ای باقی نمی گذارد به عنوان مایعی که به طور کامل در آب حل می شود. این به حفظ عمر ماشین لباسشویی شما کمک می کند. برای درک صحیح دستورالعمل استفاده، بسته را بررسی کنید. این نرم کننده ها پارچه لباس را نرم می کند و همچنین عطر ملایمی به لباس می بخشد.

مرحله 5: لباس های خود را خشک کنید

مراحل شستن شومیز

روش 2: شستشوی دستی لباس ها و شومیز ها

مرحله 1: لباس های خود را مرتب کنید

لباس هایتان را بر اساس رنگ مرتب کنید، تیره ها و چراغ ها را برای شستن در دو دسته از هم جدا کنید.

مرحله 2: یک سطل بردارید

یک سطل یا ظرفشویی را با آب گرم پر کنید.

مرحله 3: لکه ها را درمان کنید

می توانید لکه ها را با استفاده از مواد شوینده مایع یا پودر شوینده درمان کنید. فقط قبل از شروع شستشوی معمولی آن را روی لکه بمالید.

مرحله 4: مواد شوینده را اضافه کنید

برای شستن لباس ها و شومیز ها با دست باید از شوینده مناسب برای پارچه خود استفاده کنید زیرا برخی از لباس های ظریف به محصولی ملایم نیاز دارند.

مرحله 5: خیس کنید

هر لباس را برای چند دقیقه در آب خیس کنید تا مطمئن شوید که مواد شوینده را کاملا جذب می کند.

مرحله 6: شستشو

شستن هر اقلام را شروع کنید، شومیزها را ورز دهید و بچرخانید تا کاملا شسته شوند. اشتباه رایجی که هنگام شستن لباس با دست باید از آن اجتناب کرد، استفاده بیش از حد از پودر شوینده است. هنگامی که از پودر شوینده بیش از حد استفاده می کنید، ممکن است پس از شستشو روی لباس های شما باقی بماند. همیشه مقدار مناسبی از مواد شوینده استفاده کنید. دستورالعمل های استفاده از بسته را بررسی کنید تا متوجه شوید.

مرحله 7: آبکشی کنید

با آب گرم و تمیز بشویید. هر مورد را زیر شیر آب بکشید و تا زمانی که تمام مواد شوینده تمام شود، فشار دهید.

مرحله 8: خشک کنید

لباس ها و شومیزها را در اتاقی با تهویه مناسب خشک کنید. می توانید لباس های سفید را زیر نور مستقیم خورشید روی خط لباس خشک کنید. نور خورشید به عنوان یک سفید کننده و ضد عفونی کننده طبیعی عمل می کند. لباس های رنگی خود را همیشه در سایه نیمه روی خط لباس خشک کنید.

با شستن کامل لباس های خود را روشن و خوشبو کنید. به نیازهای خاص آنها توجه کنید تا عمر بیشتری داشته باشند.
لباس ها وشومیز های پشمی خود را صاف کنید. لباس های پشمی خود را به بند رخت آویزان نکنید زیرا باعث آسیب به شکل آن می شود. آنها را روی یک سطح صاف در یک منطقه سایه دار پخش کنید. اطمینان حاصل کنید که اتاق به خوبی تهویه می شود.

شستن همه نوع شومیز

نظرات

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.